10 legume si fructe de vara ideale pentru dieta zilnica

Vara e un anotimp minunat, cu atat mai mult cu cat e sezonul vacantelor si a relaxarii. Pe de alta parte, daca nu esti atenta, aceasta perioada poate fi extrem de nefasta pentru dieta. Esti ocupata cu petercerile, cu concediul, cu distractia si uiti de lucrurile importante precum sanatatea trupului.

Nu spunem ca nu e ok sa iesi din cand in cand si la un gratar impreuna cu gasca sau familia ci, ca ai putea include in meniul de vacanta si cateva alimente sanatoase, pe langa cele specifice sezonului. Si crede-ma poti face minuni doar cu cateva mici schimbari in dieta zilnica, schimbari despre care vom dicuta in cele ce urmeaza. Alege legumele si fructele de sezon si nu vei regreta.

1. Avocado

avocado-fibre-si-potasiuAcet fruct e o sursa excelenta de fibre si potasiu. Il poti taia in felii sau bucati si adauga in salate sau il poti transforma in sos pentru sandvisuri, salate sau burgeri.

 

2. Ciresele si visinele

cirese-si-visine-antioxidantiSunt mici delicii ale verii care iti vor aduce un plus de antioxidanti care te vor ajuta sa contrabalansezi gratarul si eventual sa te lupti cu succes cu raceala misterioasa de vara care apare pe nepusa masa. Ai timp pentru experimente? Fa un sos de cirese si pune-l in loc de ketchup pe carnea de pe gratar.


3. Porumbul

porumbul-acid-folicFiert pur si simplu in apa, copt pe jar, nu conteaza in ce mod il gatesti. Conteaza insa ca porumbul e un aliment esential in aceasta perioada pentru sursa sa bogata de acid folic, niacina si vitamina C.


4. Mazarea/ fasolea verde

set of vegetable fruits isolated on whiteSunt gustarea perfecta. Sarace in calorii dar bogate in fibre si calciu. Ce-i drept, procesul de fierbere injumatateste acesti nutrienti prin urmare, incearca sa le mananci crude, in salata.

 


5. Limele

lime-vitamina-cUita de portocale. Iti poti reface necesarul de vitamina C din organism cu o limeta. Un singur astfel de fruct poate reprezenta un sfert din necesarul zilnic de vitamina C prin urmare, nu vei regreta daca la fiecare vizita la supermarket vei pune in cos si cateva lime. L epoti folosi de asemenea pentru sosurile preparate in casa, pentru dresingurile de la salate si evident, pentru cocktailuri.

6. Fructele de mango

mango fruit isolated on white backgroundSunt delicioase, suculente, dulci. Mai mult, te ajuta si la reducerea grasimii din organism ceea ce inseamna ca sunt perfcte pentru o dieta rapida si eficienta.

 


7. Piersicile

peachesSunt sarace in grasimi dar pline de vitamine. Perfecte pentru o gustare de dimineata sau de dupa-amiaza, ori sub forma de desert, impreuna cu o cutie de inghetata dietetica.

 


8. Zmeura

zmeura-previn-imbatranireaFructe mici, delicioase, ideale pentru tartele de vara dar si pentru a fi consumate in loc de desert. Pe de alta parte, previn cancerul si imbatranirea organismului.

 


9. Pepenele rosu

pepene-rosu-vitamina-ATe ajuta sa te hidratezi, e delicios si in acelasi timp reprezinta o sursa importanta de vitamina A.





10. Zucchini

zucchiniZucchini te ajuta sa iti mentii silueta ideala, datorita compozitiei sale de fibre si apa.








Related posts:

Comments are closed.