3 feluri in care sezonul rece ne afecteaza sanatatea

E iarna, suntem la mijlocul lunii Decembrie, cea mai scurta zi din an e la cateva zile distanta doar. Putem numara deja orele de lumina din fiecare zi in care soarele apune chiar inainte de ora 5 dupa-amiaza. Sigur, iarna inseamna Craciunul, petreceri, cadouri, colinde si Anul Nou dar in acelasi timp e si anotimpul care ne predipsune la o multime de probleme incepand cu depresia si incheind cu tenul distrus de la gerul de afara. Fara a exagera, zilele scurte si noptile lungi ne afecteaza de asemenea in feluri pe care de multe ori nici nu le intelegem. Cum? Iata cateva idei:

1. Nivelul vitaminei D scade dramatic.
In cazul in care nu avem parte de soare luni in sir, sau nivelul de lumina naturala este foarte scazut, avem toate sansele sa suferim de deficienta de vitamina D. Iar riscul acesta creste pe masura ce ne apropiem de la Ecuator inspre poli cu alte cuvinte, destul de ridicat in zona noastra temperata.

  • Ce poti sa faci: Mananca cat mai multe alimente bogate in vitamina D sau suplimente alimentare care contin acest compus. Cele mai bune alimente sunt: pestele, ouale, laptele si ciupercile. Stai cat mai multa vreme afara din casa, la soare, fara a uita insa de crema cu factor de protectie solara, indispensabila in orice anotimp.

2. Te simti fara puteri, deprimata.
Razele soarelui regleaza de asemenea nivelul serotoninei din organism, hormon implicat in starea generala psihica. Nivelul scazut de lumina naturala a soarelui poate cauza astfel stari negative, melancolie, chiar depresie dar si un somn iregulat si neodihnitor.

  • Ce poti sa faci: Exercitii fizice regulate, activitati sociale cat mai frecvente, camerele in care stai sa fie cat mai iluminate, plaimbarile zilnice prin oras si asa mai departe. E momentul sa incepi de asemenea un curs educativ care sa te ajute sa inveti ceva nou si sa iti mentii creativitatea la un nivel normal. Daca ai ocazia, nu rata sansa de a practica sporturile de iarna.

3. Sunt sanse sa te ingrasi.
Sunt multe femei care pe fondul unei stari mentale precare sau a depresiei, mananca mai mult si mai prost decat de obicei, ajungand pe timpul iernii sa puna cateva kilograme in plus. Mai mult, iarna e oricum un anotimp in care corpul are tendinta de a se ingrasa, pentru a face fata frigului de afara si pentru ca stilul de viata este mult mai sedentar decat pe timpului verii.

  • Ce poti sa faci: Din fericire, aceleasi activitati care te vor mentine in forma, activitati in aer liber pe care le-am enumerat mai sus, te vor ajuta si in ceea ce priveste mentinerea siluetei pe timpul iernii. Evident, nu ar strica nici sa alegi numai mancaruri sanatoase si sa respecti regimurile dietetice pe care ti le-ai impus inainte.

Related posts:

Comments are closed.