Care sunt suplimentele alimentare de care am nevoie si de ce? (II)

Am discutat deja despre cateva suplimente alimentare pe care poti sa le iei in functie de ce anume doresti de la ele sau ce probleme vrei sa elimini din viata ta definitiv. Vom continua si cu aceasta ocazie cu lista noastra de suplimente pe care le poti alege, incercand sa raspundem impreuna la intrebari esentiale precum: „Care suplimente alimentare sunt cu adevarat bune pentru organism?” si „Ce beneficii concrete avem daca le consumam?”

4. Resveratrol

berry grape in a wine puddleAjutor pentru a imbatrani sanatos!
Acest element este un atioxidant natural pe care il gasim din plin in pielea invelitoare a strugurilor rosii. Resceratrolul se gaseste de aceea si in vinul rosu si poate proteja arterele de blocaje cauzate de acumularile de grasime si colesterol.

Studiile realizate pe animale au relevat faptul ca resveratrolul mareste durata de viata a viermilor si a mustelor. Alte studii pe de alta parte, sugereaza ca acest element poate lupta cu succes si impotriva cancerului sau a maladiei Alzheimer.

Un studiu realizat in anul 2009 la universitatea din Wisconsin pe soareci de laborator, ne releva in mod absolut suprinzator ca vinul, in cantitati mici dar zilnice mareste durata de viata la fel ca si consumul scazut de calorii. Probabil de aceea gasim resveratrolul si sub forma de pastile si suplimente alimentare in majoritatea magazinelor de profil.

Doza recomandata: Nimeni nu a reusit inca sa determine care sunt cantitatile minime si maxime de resveratrol pe care le putem consuma zilnic. Daca iti place vinul pe de alta parte, poti consuma cate un pahar pe zi.

5. Frunza de maslin si efectul ei anti-imbatranire

frunze_maslin-anti-imbatranireUn supliment promitator!
Frunza de maslin, disponibila pe piata sub forma de capsule, extract, ceai sau pudra este prezentata ca fiind excelenta pentru incetinirea procesului de imbatranire, imbunatatirea sistemului imunitar si lupta contra unora din cele mai comune bacterii si virusi.

Desi efectele sale anti-imbatranire nu au fost dovedite inca de catre oamenii de stiinta, aflam despre frunza de maslin ca e foarte eficienta in reglarea tensiunii arteriale si reducerea nivelului de colesterol din sange. Acelasi lucru il putem spune si despre uleiul de masline, care contine si antioxidantii de care avem nevoie pentru a lupta contra radicalilor liberi si a avariilor pe care acestia le produc la nivelul tesuturilor si al creierului. Daca analizam ideea de imbatranire in raport cu maladiile degenerative precum Alzheimer, putem spune ca intr-adevar, frunza de maslin si uleiul de masline pot ajuta la incetinirea acestui proces si marirea sperantei de viata.

Doza recomandata: 500 miligrame zilnic

6. Echinacea si raceala comuna

echinaceea-pentru-racealaEficienta dar nu definitiva
Foarte multi spun ca echinacea este cel mai eficient mediacament natural folosit in tratarea si prevenirea gripei si a racelii comune. O fac argumentand ca numarul zilelor de convalescenta este semnificativ mai redus la persoanele care consuma aceasta planta. Studiile insa nu ii sprijina si nici nu ne ofera vreo dovada clara si concreta in acest sens. Pe unii pare sa ii ajute, pe altii nu. In concluzie, daca incerci sa tratezi raceala cu echinacea, e un joc al hazardului. Te poate ajuta sau nu, in functie de propriul tau organism si propriile tale predispozitii, ori capacitatea sistemului imunitar de a face fata microbilor, bacteriilor si virusilor din jur.

Doza recomandata: Sunt produse diferite pe piata, nu ne ramane decat sa urmam dozajele inscriptionate pe cutiile in care sunt ambalate.

Related posts:

Comments are closed.