Care sunt suplimentele alimentare de care am nevoie si de ce?

Care suplimente alimentare sunt cu adevarat bune pentru organism? Putem avea beneficii concrete daca le consumam? Ei bine, depinde. Depinde de ce probleme ai, de ce fel de suplimente alegi, de unde le iei si asa mai departe. Si pentru ca sanatatea este intotdeauna mai importanta decat orice altceva, vom incerca cu aceasta ocazie sa separam adevarul de fictiune si sa facem putina lumina si in ceea ce priveste suplimentele alimentare.

1. Ulei de peste pentru creier si inima

ulei-de-pesteE bun! De ce? Pentru ca uleiul de peste e bogat in DHA si EPA, acid docosahexaenoic si eicosapentaenoic acid, doua tipuri de acizi grasi omega-3.

Pestii grasi, precum macroul, heringul, somonul, sardinele si tonul, reprezinta o sursa bogata de omega-3. Avem nevoie de acesti compusi din uleiul de peste pentru dezvoltarea creierului, pentru sanatatea acestuia dar si pentru mentinerea in valori normale sau chiar reducerea trigliceridelor, a grasimilor din sange care ne afecteaza sistemul cardio-vascular.

In fine, desi acizii grasi omega-3 nu ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange, ajuta in schimb la protejarea inimii, la imbunatatirea circulatiei sanguine si scaderea tensiunii arteriale.

Doza recomandata: 200 miligrame pe zi.

2. Fructele de acai berry si cura de slabire

fructe-de-acai-berryAjuta dar nu sunt salvatorii de care avem nevoie. Fructele de acai berry sunt foarte bogate in antioxidanti similari celor din zmeura si mure, alte fructe minune.

Iar antioxidantii sunt razboinicii naturali care lupta impotriva radicalilor liberi care ataca ADN-ului, predispunandu-ne la boli si la imbatranire rapida.

In concluzie, fructele acai sunt bune pentru sanatate dar nu trebuie sa te bazezi doar pe ele daca vrei sa iti mentii trupul sanatos sau sa scazi in greutate.

Doza recomandata: 1000 miligrame pe zi sub forma de pastile, 10.000 de miligrame pe zi sub forma de fructe sau sucuri naturale.

3. Coenzima Q10 si sanatatea inimii

coenzima-q10-mancaruriCoenzima Q10, este un antioxidant care se regaseste in aproape fiecare celula din organism si joaca un rol important in generarea de energie. Aceasta grasime solubila poate reduce de asemenea semnele imbatranirii, atenuand ridurile, potrivit unui studiu realizat in anul 2010 de catre o echipa de cercetatori din Tailanda.

Studii preliminare ne releva de asemenea faptul ca aceasta coenzima Q10 poate ajuta si la reducerea tensiunii arteriale, ori ca ar putea ajuta la tratarea cu succes a bolilor de inima. Nu sunt insa suficiente dovezi pentru a sustine aceste informatii insa.

Gasim coenzima Q10 in fel si fel de alimente, dintre care cele mai bune si mai la indemana este carnea de peste dar si alte tipuri de carne.

Doza recomandata: doar la sfatul medicului.

Related posts:

Comments are closed.